1. Statu di a bioeconomia di a UE
L'analisi di i dati Eurostat di u 2018 mostra chì in l'UE27 + UK, u fatturatu tutale di tutta a bioeconomia, cumpresi i settori primari cum'è l'alimentariu, e bevande, l'agricultura è a silvicultura, era pocu più di 2,4 trilioni d'euros, paragunatu à u 2008 Crescita annuale di circa 25% .
U settore di l'alimentariu è di e bevande rapprisenta circa a mità di u fatturatu tutale di a bioeconomia, mentre chì l'industrii basati nantu à a bio, cumpresi i chimichi è a plastica, i farmaceutici, i prudutti di carta è di carta, i prudutti forestali, i tessili, i biocarburanti è a bioenergia contanu circa 30 per centu.Un altru quasi 20% di u redditu vene da u settore primariu di l'agricultura è a silvicultura.
2. Statu di a UEbasatu bioecunumia
In u 2018, l'industria biobased di l'UE hà fattu un fatturatu di 776 miliardi d'euros, da circa 600 miliardi d'euros in 2008. À mezu à elli, i prudutti di carta-carta (23%) è i prudutti di legnu-mobili (27%) contavanu a più grande proporzione, cun un totale di circa 387 miliardi d'euros;biocarburanti è bioenergy cuntavanu circa 15%, cù un totale di circa 114 miliardi euru;chimichi bio-basati è plastica cù un fatturatu di 54 miliardi euru (7%).
U fatturatu in u settore chimicu è plasticu hè cresciutu di 68%, da 32 miliardi d'euros à circa 54 miliardi d'euros;
U fatturatu di l'industria farmaceutica hè cresciutu di 42%, da 100 miliardi d'euros à 142 miliardi d'euros ;
Un altru picculu crescita, cum'è l'industria di carta, hà aumentatu u fatturatu di 10,5%, da 161 miliardi d'euros à 178 miliardi d'euros;
O sviluppu stabile, cum'è l'industria tessili, u fatturatu hè aumentatu solu di 1%, da 78 miliardi d'euros à 79 miliardi d'euros.
3. Cambiamenti di l'impieghi in l'UEecunumia bio-basata
In 2018, l'impieghi totali in a bioeconomia di l'UE hà righjuntu 18,4 milioni.Tuttavia, in u periodu 2008-2018, u sviluppu di l'impieghi di tutta a bioeconomia di l'UE paragunatu à u fatturatu tutale hà dimustratu una tendenza discendente di l'impieghi totali.Tuttavia, a diminuzione di l'impieghi in tutta a bioecunumia hè largamente dovuta à a calata di u settore agriculu, chì hè guidatu da l'ottimisazione crescente, l'automatizazione è a digitalizazione di u settore.I tassi d'impieghi in altri industrii sò stati stabili o ancu aumentati, cum'è i farmaceutici.
U sviluppu di l'impieghi in l'industrii bio-basati hà dimustratu a più chjuca tendenza discendente trà u 2008 è u 2018. L'impiegu hè cascatu da 3,7 milioni in 2008 à circa 3,5 milioni in 2018, cù l'industria tessili in particulare chì perde circa 250 000 impieghi durante stu periodu.In altri industrii, cum'è a farmaceutica, l'impieghi aumentanu.In u 2008, 214 000 persone eranu impiegate, è avà quellu numeru hè cresciutu à circa 327 000.
4. Differenzi in l'impieghi trà i paesi di l'UE
I dati ecunomichi bio-basati di l'UE mostranu chì ci sò chiari differenze trà i membri in quantu à l'impieghi è a pruduzzioni.
I paesi di l'Europa cintrali è orientali, cum'è a Pulonia, a Romania è a Bulgaria, per esempiu, dominanu i settori di valore aghjuntu più bassu di l'ecunumia bio-basata, chì creanu assai impieghi.Questu mostra chì u settore agriculu tende à esse intensivi di travagliu in paragunà à i settori à altu valore aghjuntu.
In cuntrastu, i paesi uccidintali è nordici anu un fatturatu assai più altu in quantu à l'impieghi, chì suggerenu una parte più grande di l'industrii à valore aghjuntu cum'è a raffinazione di u petroliu.
I paesi cù u più altu turnover di l'impiegati sò Finlandia, Belgio è Svezia.
5. Visione
À u 2050, l'Europa averà una catena industriale sustenibile è cumpetitiva basata nantu à a biodiversità per prumove l'impieghi, a crescita ecunomica è a furmazione di una sucetà di bio-riciclamentu.
In una sucità cusì circular, i cunsumatori infurmati sceglieranu stili di vita sustinibili è sustenenu l'ecunumie chì combinanu a crescita ecunomica cù u benessere suciale è a prutezzione di l'ambiente.
Postu tempu: Jul-05-2022